Leuke dingen doen op Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Myrthe Heide - WaarBenJij.nu Leuke dingen doen op Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Myrthe Heide - WaarBenJij.nu

Leuke dingen doen op Curacao

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

17 Oktober 2018 | Curaçao, Willemstad

Hoi allemaal,

Het is weer een tijdje geleden dat ik wat van mij heb laten horen. Af en toe zet ik wel wat op instagram, maar daar zit niet iedereen op. Na de laatste keer dat ik hier iets op had gezet, heb ik veel leuke dingen gedaan. Zo ben ik naar Shete Boka geweest. Dit is een natuurreservaat richting westpunt. Hier zijn verschillende dingen in de natuur tot stand gekomen door water. Om dat we toch op weg waren naar Westpunt, zijn we naar een strandje geweest dat Playa Grandi heet. Dit strandje staat bekend omdat je er kan zwemmen met zeeschildpadden. De volgende dag ben ik met zes andere meiden naar Klein Curacao geweest. Wat een belevenis was dat haha. Iedereen maakt je bang om zeeziek te worden, dus van tevoren had ik een pilletje ingenomen daarvoor. Je hebt verschillende organisaties om naar Klein Curacao te gaan. Met de ene ga je met een catamaran, de andere met een grote boot en wij zijn met een jacht er naartoe geweest. Klein Curacao wordt Klein Curacao genoemd, omdat als je aan de andere kant van het eiland staat je de zee ziet van overkant. Op het eiland kreeg je lekker eten, was er een snorkeltocht geregeld om schildpadden te zien en kon je naar een vuurtoren die niet meer in gebruik is. Toen ik eenmaal weer in bed lag, lag ik nog steeds te deinen op de golven.

Op de meeste feestjes op curacao wordt dezelfde muziek gedraaid, maar begin oktober was er een oktoberfest op het strand georganiseerd. Een keer iets anders dan in de kou. Dit is denk ook één van mijn favoriete feestjes geweest tot nu toe. Ik ging die avond wel een beetje rustig aan doen, want de volgende dag stond om 9 uur een introductieduik gepland. Dit was echt mega leuk. Helaas heb ik niet echt genoeg tijd om mijn brevet te halen, maar als ik nog eens een keer de kans krijg, ga ik dat zeker doen. Ik zag verschillende vissen, er was ook een ‘tuintje’ waar ze koraal laten groeien om ze later in bodem van de zee te planten. We waren redelijk op tijd klaar, dus gingen we meteen door naar het strand.

Wat ook echt mega leuk was, was dat Chef’Special ging optreden op het eiland. Samen nog een paar meiden, naja bijna alle stagiaires waren er, ging daar naartoe. Wij stonden helemaal vooraan. In Nederland heb je vaak dat er een hek staat voor het podium, maar hier heb je dat helemaal niet. Als ik zou willen, kon ik zo het podium opklimmen.

Naast al dat gefeest, moet er natuurlijk ook lekker gegeten worden. Doordeweeks proberen we vaak thuis te koken en in het weekend lekker uiteten. Afgelopen weekend ben ik met een paar meiden naar de Gouverneur geweest. Dat is hier een restaurant dat redelijk duur is, maar mega lekker eten maakt. Dat moest natuurlijk ook van het lijstje afgevinkt worden. Het is zeker de moeite waard.

Als je aan Curacao denkt, denk je vaak aan lekker weer en naar het strand gaan. Nou dat klopt niet helemaal. Hier heeft het de afgelopen tijd voor Curacao veel geregend. Wat je dan merkt, is dat het eiland helemaal niet tegen zoveel regen kan. Veel straten lopen onder en zelfs kamers van stagiaires waren een zwembad. Ik merk ook dat het eiland zich richt op het mooie weer en het buitenleven. Dus als het regent, is er niet veel te doen. Wel ben ik met een paar meiden naar de hato caves geweest. Dit zijn grotten, die veel geschiedenis met zich meedragen.

Ook moet er gewoon stage gelopen worden, Maaike en ik zijn net klaar met het uitwerken van de enquêtes en zijn nu bezig met het opstellen van het adviesrapport. Ik merk zelf wel doordat ik niet zoveel mag, dat de uitdaging voor mij er vanaf is. De hele dag hetzelfde doen, is niks voor mij.

Ik hoop dat ik jullie nu weer wat meer op de hoogte heb gebracht van mijn leven op Curacao.

-xxx- Myrthe

  • 18 Oktober 2018 - 15:01

    Oop:

    Myrthe, super wat beleef jij wat. Veel plezier . OOP.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Actief sinds 26 Mei 2018
Verslag gelezen: 640
Totaal aantal bezoekers 10447

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2018 - 02 November 2018

Stage lopen op Curaçao

Landen bezocht: