Even voorstellen - Reisverslag uit Schipluiden, Nederland van Myrthe Heide - WaarBenJij.nu Even voorstellen - Reisverslag uit Schipluiden, Nederland van Myrthe Heide - WaarBenJij.nu

Even voorstellen

Door: Myrthe van der Heide

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

26 Mei 2018 | Nederland, Schipluiden

Hoi allemaal,

Leuk dat jullie een kijkje nemen op mijn allereerste blog post. In deze post wil ik mij voorstellen aan jullie.

Ik ben Myrthe van der Heide en ik ben 19 jaar oud. Ik woon in Schipluiden en dat is een klein dorpje bij Delft. In Schipluiden woon ik samen met mijn ouders en mijn oudere zus van 21 jaar. Ook hebben wij nog 2 katten thuis.
Op dit moment zit ik in het tweede jaar van de HBO-V. Voor de HBO-V heb ik de HAVO gedaan in Delft. Daar heb ik het profiel N&G gedaan. Ik heb voor de opleiding HBO-V gekozen, want ik vind de werking van het menselijk lichaam heel erg interessant en het lijkt mij erg leuk om daar mijn beroep van te maken. Ik hoop dat ik mensen kan helpen om met hun lichte of ernstige aandoeningen om te leren gaan. En veel te leren over het menselijk lichaam, zodat ik ziektes kan herkennen.
Ik vind mezelf geschikt voor een buitenlandstage, omdat ik vind dat ik me goed kan inleven in andere mensen. Ik ben geduldig, betrouwbaar en ik kan goed luisteren. Dit lijken mij goede eigenschappen voor een verpleegkundige. Verder hou ik van uitdagingen en vind ik het leuk om nieuwe dingen te leren. Soms kan ik op het begin erg verlegen lijken, maar als ik mij op me gemak voel, ben ik dat totaal niet.
Mijn hobby’s zijn koken, afspreken met vriendinnen en zo nu en dan ga ik naar de sportschool toe. Qua koken vind ik het leuk om voor mensen te koken, dit heb ik dan ook gedaan als bijbaantje voor dementerende ouderen. Wat ik ook erg leuk vind om te doen, is leuke dingen doen met mijn familie. Zoals gezellig uiteten, of gezellig een dagje weg naar de Efteling. Wat ik ook erg leuk vind om te doen, is fotograferen. Ik heb een spiegelreflexcamera van canon voor mijn 19e verjaardag gekregen van mijn ouders en ik heb een polaroid camera gekregen van mijn vrienden voor dezelfde verjaardag. Alleen ik twijfel nog een beetje of ik ze meega nemen, maar ik denk van wel.
Op dit moment loop ik stage in Het Reinier De Graaf Gasthuis in Delft op de afdeling Neurologie. Naast mijn stage werk ik in een verpleeghuis in Schipluiden. Hier heb ik vorig jaar stage gelopen en dit bevalt me heel erg goed. Veel contact met de bewoners en tegelijkertijd de basiszorg onderhouden.
Maar voordat ik naar Curacao ga, ga ik nog eerst even genieten van de zomervakantie. Eerst ga ik lekker een weekje naar Kos met mijn zus en daarna ga ik nog bijna 2 weken naar Andalusië met mijn ouders, zus en haar vriend. Helemaal zin in!!


Maar waarom een buitenlandstage op Curaçao?
Ik heb altijd al naar de Antillen gewild. Toen ik las dat je naar Curaçao kon gaan als buitenlandstage, wilde ik zeker deze kans niet voorbij laten gaan. Curaçao lijkt me een ontzettend mooi eiland. Lekker genieten van het mooie weer, maar tegelijkertijd ook veel leren over de zorg. Ik ben ook erg nieuwsgierig wat de invloed van de cultuur op de gezondheidszorg heeft op Curaçao. In het vorige blok Global Health heb ik als opdracht iemand geïnterviewd met een andere cultuur. Ik vond dit erg interessant, daarom mijn nieuwsgierigheid naar andere culturen.
Ik wil deze stage erg graag, want op dit moment zit ik nergens aan vast. Later wanneer ik een vriend, gezin of een vast baan heb, zou ik zoiets veel minder snel doen. Door deze kans kan ik mijn horizon verbreden. Zo ga ik dan voor het eerst op mezelf wonen. Dat lijkt mij ontzettend leuk. Ik kom terecht in een soort studentenhuis, waardoor ik weer nieuwe mensen kan gaan leren kennen. Wat ik ook al hierboven heb aangegeven is dat ik van uitdagingen houd en dat ik het leuk vind om nieuwe dingen te leren. Ik denk dat je daar wel voor open moet staan om een buitenlandstage te gaan doen.
Als persoon verwacht ik dat de buitenlandstage me veel gaat brengen. Wat ik hoop te verwachten is dat ik ga leren wat ikzelf prettig vind, wat mijn grenzen zijn en hoe ik iets zou gaan aanpakken als ik er alleen voor zou staan.
Als professional verwacht ik dat de buitenlandstage me meer leert initiatieven te nemen, ook meer verantwoordelijkheid nemen, het improviseren met de kennis die ik heb en dat ik leer omgaan met mensen die een andere cultuur hebben dan ik.

Ik hoop dat jullie nu wat meer over mij te weten zijn gekomen. :)

-xxx- Myrthe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Actief sinds 26 Mei 2018
Verslag gelezen: 227
Totaal aantal bezoekers 10458

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2018 - 02 November 2018

Stage lopen op Curaçao

Landen bezocht: