Het goede leven op Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Myrthe Heide - WaarBenJij.nu Het goede leven op Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Myrthe Heide - WaarBenJij.nu

Het goede leven op Curacao

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

09 September 2018 | Curaçao, Willemstad

Hoi allemaal,

Hier weer een update over het goede leven op Curacao. Afgelopen week heb ik heb ik weer stage gelopen. Voornamelijk zit ik bij het wegen, meten en vaccineren, omdat ik dan een beetje het gevoel heb dat ik nog wat kan doen. De ene verpleegkundige geeft meer uit handen dan de ander, maar afgelopen vrijdag was er een verpleegkundige ziek. Hierdoor heb ik gewerkt als iemand van het personeel. Ik ving de cliënten op en ging de kindjes wegen en meten. Want er zijn vaak 3 verpleegkundige waarvan 2 spreekuren doen en eentje het wegen, meten en vaccineren. Ik vond dit heel erg leuk om te doen en dat ze al het vertrouwen in mij hadden dat ik dit gewoon kon doen.

Meestal zet Maaike mij op mijn locatie af en dat ze me dan weer ophaalt als ze weer klaar is. Woensdag was mijn locatie erg vroeg klaar, dus ik moest een tijdje wachten op Maaike. Hierdoor moet ook een van de verpleegkundige wachten om het pand te sluiten. Alleen daar hadden ze geen zin in dus mocht ik pand afsluiten zodat ik niet buiten in de hitte hoefde te wachten.

Ik merk wel echt omdat het hier mega leuk is dat de tijd erg snel gaat. Helaas heeft het weekend maar 2 dagen waardoor we het liefst zoveel mogelijk in de weekenden willen proppen wat niet altijd lukt haha
Vorig weekend zijn we met veel studenten naar blue bay gegaan. Dit is een strand op een beveiligd resort. De volgende dag ben ik met Maaike en Laura naar Saint Tropez. Dit is een hotel op loopafstand van ons huis waar je kan zwemmen met heel mooi uitzicht over de zee.

Dit weekend ben ik met Maaike en Laura naar Karakter gegaan. Dit is ook een strandje op een resort wat mega luxe is. Op zondag zijn we naar Grote Knip en Kleine knip geweest. Lekker op het strand gegeven tussen voornamelijk locals. Allemaal families die aan het barbecuen zijn op het strand. Bij kleine knip kon je ook echt goed snorkelen.

Natuurlijk ga ik zoveel mogelijk feestje af.. zo ben vorige week vrijdag naar nachtwerk geweest, en afgelopen vrijdag naar full moon op het strand. En dan heb je ook nog de happy hours haha
Maar tijdens stage doe ik verstandig, want doordeweeks gaat de wekker om 6:00 dus dan wil ik niet beroerd tussen de huilende kinderen zitten.

Verder vinden de muggen mij erg lekker, want in 1 nacht heb ik ongeveer 50 muggenbulten op mijn onder benen gekregen. Helaas krijg ik vaak allergische reacties op muggenbeten, dus zitten er lekker grote schijven op mijn benen. Op een gegeven moment ben ik naar een apotheek gegaan en heb ik een zalfje gekocht voor de rode vlekken, pilletjes voor de jeuk en deet met een hoge factor, dus ik hoop dat ik ze hiermee op afstand hou!!

Bij deze sluit ik het weer af! Ik ga weer lekker verder genieten van het weer!

-xxx- Myrthe

  • 10 September 2018 - 15:07

    Iris:

    Myrthe,

    Fijn om te lezen dat jezelf nu lekker aan de slag kan gaan. Ze hebben goed vertrouwen in je en dat moet je hebben.
    Het feesten gaat je zo te lezen ook goed af haha.
    GENIET!
    X Ier

  • 21 September 2018 - 13:09

    Bianca:

    Ha lieve Myrthe,

    Wat leuk om je ervaringen te delen, zodat wij het kunnen lezen.
    Geniet van deze bijzondere tijd!

    Liefs,
    Bianca

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Actief sinds 26 Mei 2018
Verslag gelezen: 864
Totaal aantal bezoekers 10448

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2018 - 02 November 2018

Stage lopen op Curaçao

Landen bezocht: