Eerste verschillen tussen Nederland en Curaçao - Reisverslag uit Schipluiden, Nederland van Myrthe Heide - WaarBenJij.nu Eerste verschillen tussen Nederland en Curaçao - Reisverslag uit Schipluiden, Nederland van Myrthe Heide - WaarBenJij.nu

Eerste verschillen tussen Nederland en Curaçao

Door: Myrthe van der Heide

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

31 Mei 2018 | Nederland, Schipluiden

Hoi allemaal,

Daar ben ik weer!! Voor een opdracht van school moet ik elke week verschillende verschillen tussen Nederland en Curaçao zoeken. Deze week verschillen tussen mannen en vrouw, betalen op Curaçao en gedragsregels.

Op Curaçao betalen ze met de Antilliaanse gulden. In Nederland hebben we ook de gulden gekend, maar die is natuurlijk al een tijdje vervangen door de euro. Eén Antilliaanse gulden staat ongeveer gelijk aan 0,48 cent. Op Curaçao is het gewoonlijk om een fooi te geven tussen de 10-15%. Meestal doe je dat bij de taxi of restaurant.

Daarnaast zijn de meeste familie op Curaçao gastvrijer dan in Nederland. Op Curaçao wordt er veel gevraagd of je blijft eten en dan is het onbeleefd om nee te zeggen. In Nederland worden er afspraken gemaakt wanneer er iemand blijft eten. Bijvoorbeeld als je vroeger ging spelen was het vanzelfsprekend om thuis te eten. Naarmate ik ouder werd, belde ik mijn ouders op of het goed was of ik bij iemand bleef avondeten. Wat je ook regelmatig/veel ziet, is dat kinderen door de hele familie wordt opgevoed. Dus wanneer je bijvoorbeeld aan het kind komt, heb je een hele familie op je dak.

Het moeilijkste, vond ik, was het zoeken naar verschillen tussen mannen en vrouwen op Curaçao. Na wat rond vragen, kwam ik op de verschillen dat mannen voornamelijk meer werken dan de vrouwen. Vrouwen zorgen met name voor de kinderen. Maar als vrouwen werken, doen ze de vrouwen banen en de mannen de mannen banen. Ook zie je verschil in inkomsten tussen mannen en vrouwen. Op jonge leeftijd is er nog niet mega veel verschil, maar naar mate het ouder worden verdienen mannen stukke meer dan vrouwen.

Ik hoop dat jullie wat geleerd hebben en als ik wat ben vergeten, laat gerust een berichtje achter.

-xxx- Myrthe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Actief sinds 26 Mei 2018
Verslag gelezen: 905
Totaal aantal bezoekers 10459

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2018 - 02 November 2018

Stage lopen op Curaçao

Landen bezocht: