Eerste Blog van Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Myrthe Heide - WaarBenJij.nu Eerste Blog van Curacao - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Myrthe Heide - WaarBenJij.nu

Eerste Blog van Curacao

Blijf op de hoogte en volg Myrthe

23 Augustus 2018 | Curaçao, Willemstad

Bon dia!

Hier is mijn allereerste blog vanaf Curaçao. Het is hier zes uur eerder, dus ben ik dit aan het typen met mijn goede gedrag om 7:00 uur ’s ochtends. Nog een beetje last van de jetlag. Natuurlijk willen jullie weten hoe ik het hier heb. Nou daar komt ie dan vanaf het begin:
21 augustus vloog ik samen nog 18 andere studenten naar Curacao. Van te voren hadden we afgesproken om elkaar te meeten na de douane, dus eerst nog even afscheid nemen van mijn ouders voordat ik hun ging ontmoeten. Eerlijk gezegd had ik het afscheid nemen veel erger verwacht, maar dat viel eigenlijk reuze mee. Toen we eenmaal in het vliegtuig kwamen, zat er al iemand op de stoel naast mij. Echt zo’n typische Antilliaanse vrouw. We waren nog geen 10 minuten in de lucht en ze vroeg al wanneer het eten kwam. Die vrouw heeft zoveel gegeten tijdens die vlucht, dat ik de tel ben kwijt geraakt. Om mezelf tijdens de vlucht een beetje te vermaken heb ik 3 films gekeken die allemaal 2 uur duurden, en daarnaast heb ik lekker gekletst met andere studenten. Eenmaal op de grond ging het allemaal best wel snel, door de douane, koffers halen en door naar de mensen van wereldstage. (met deze organisatie heb ik mijn stage geregeld) Iedereen was eigenlijk best wel moe, maar we gingen nog een drankje doen bij het kantoor van wereldstage. Na het drankje werd de groep opgesplitst om naar de juiste straat te gaan. Samen met nog 4 andere studenten kwamen we terecht in de Nieuwestraat. Zelf zit ik in Nieuwestraat 3. In dit huis wonen al wat meiden. Met nog 1 andere student hebben we een gedeelde keuken en de rest moeten we met z’n alle delen. Verder heb je 3 studentenhuizen met een gedeelde tuin. Volgens Madelon (de huisbaas): the place to be! Nadat de koffers in mijn kamer stonden, heb ik alleen mijn bed opgemaakt, want er werd al gevraagd door andere studenten die hier al waren of we mee wilden naar happy hour om de hoek. Dat laat ik natuurlijk niet aan mij voorbij gegaan. De happy our was in Bar 27, hier kon je voor 15 Antilliaanse gulden (7,50) een red cup onbeperkt laten vullen. dus dat was niet verkeerd. We hadden het die avond niet heel laat gemaakt, want we moesten alweer om 8:30 bij het kantoor van wereldstage zijn. Ik dacht echt pff zo vroeg, maar eerlijk gezegd kwam ik daar later op terug. Ik kreeg onwijs last van mijn jetlag. Ik werd eerst om 2:45 wakker en toen was ik ook klaar wakker, dus ik dacht dit gaat nog een lange nacht en later ben ik nog een paar keer een beetje inslaap gevallen.

De volgende dag werden we dus verwacht op het kantoor van wereldstage. Hier werd alles een beetje uitgelegd hoe het hier op het eiland gaat etc. Na deze bijeenkomst zijn we met de meiden van de nieuwestraat naar de supermarkt gegaan en de eerste belangrijke boodschappen gedaan. Nadat we klaar waren, gingen we met z’n alle lunchen bij ons thuis. Die middag had ik mijn koffers uitgepakt en daarna gingen we naar een barretje dat 88 heet. Echt vet mooi aan de zee. Helaas kan je er niet makkelijk zwemmen, omdat de stroming daar best wel sterk is. Dus we hadden het bij een drankje gehouden. In de avond gingen we met een groepje van 9 met z’n allen uiteten bij het Wilhelmina Café. Bij dit café kan je een daghap bestellen voor 13,50 Antilliaanse gulden (+/- 7,00), dus per dag heb je een ander gerecht. Dit is op 5-10 minuten afstand lopen vanaf het huis, wat dus helemaal goed gaat komen wanneer we geen zin hebben om te koken. Het was echt heel gezellig en daarna zijn we met een deel van de groep naar mambo beach gegaan voor de happy hour. Deze happy our is weer anders dan in bar 27. Hier betaal je voor 1 drankje, maar dan krijg je er 2.vOp het begin was het best wel rustig, maar later stond het hele terras vol en was iedereen aan het dansen. Het leuke van hier vind ik, dat hier niks te raar is. Sommige mensen lopen er bij waarvan ik denk ik zou iets anders aan doen, maar dat kan hier gewoon. Iedereen is ook echt aardig en ze willen je met alles helpen.

Vandaag (23/08) krijgen Maaike en ik onze auto en gaan we met de meiden touren over het eiland om naar een leuk strandje te gaan. Vrijdag heb ik een kennismaking op mijn stageplek, dus ik hou jullie op de hoogte over hoe dat gegaan is.

Verder wat het alleen lastig maakt, vind ik om contact te hebben met het thuisfront door het tijdsverschil en omdat er geen wifi is in het huis, dus iedereen zit aan de voorkant van het huis, want daar is een kiosk met wifi. Verder op het eiland is er best veel wifi, dus zo af en toe laat ik wat van me horen. Hier laat ik het voor vandaag ook even bij.

-xxx- Myrthe

  • 23 Augustus 2018 - 13:04

    Merel:

    Haaa Myrth,

    Wat super leuk! Veilig aangekomen dus. Ik ga je volgen hoor daar! Drink nog een lekkere strawberry daiquirie haha.

    Veel plezier!

  • 23 Augustus 2018 - 15:49

    Indigo:

    Fijn om te horen dat het allemaal goed gaat! HEEL VEEL PLEZIER
    Xx

  • 23 Augustus 2018 - 16:03

    Anja:

    Wat leuk om je blog te volgen! Ga lekker genieten! Af en toe een berichtje is goed hoor. Love you!

  • 23 Augustus 2018 - 16:47

    Nel:

    hoi Myrthe,
    Fijn dat je goed aangekomen ben en leuk om je blog te lezen!
    veel plezier en succes met je stage!

  • 23 Augustus 2018 - 21:27

    Iris:

    Fijn dat je goed bent aangekomen! Zo te lezen zijn de eerste dagen top en is het elke dag happy hour. Geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Myrthe

Actief sinds 26 Mei 2018
Verslag gelezen: 752
Totaal aantal bezoekers 10449

Voorgaande reizen:

27 Augustus 2018 - 02 November 2018

Stage lopen op Curaçao

Landen bezocht: